ITavisen gjentar feil

Håpet var at media på internett skulle være i nær kontakt med leserne og raskt kunne oppdatere nyheter med ny informasjon. Derfor er det skuffende at journalistene på en side som skriver om IT ikke ser ut til å lese kommentarene på artiklene sine.

Onsdag 26. oktober skrev ITavisen en artikkel om at NetCom vil slutte å sponse telefoner fra Sony Ericsson. Kilden er Digi.no.

Allerede 16:30 samme dag finner en kommentator ut at artikkelen er feil. NetCom sponser fremdeles bindingstid på alle apparater med opptil kr 1.750,-. I tillegg subsidierer de utvalgte telefoner med kr 100,- til 200,-. Den sistnevnte støtten trekkes på apparater Sony Ericsson ikke klarer å levere. Virkningen for kunden blir altså minimal.

Artikkelen blir ikke rettet opp og journalisten er ikke å finne i kommentarfeltet. På toppen av det hele blir påstanden, som er grundig dementert, gjentatt i ITavisens ukentlige podcast på fredag.

Hva skal man egentlig med nyheter om IT på internett når de er mer sidrumpa i bruken av mediumet enn papiravisene.

I og med at jeg jobber i NetCom er det behov for å vite hva andre leser om mobiltelefoner på internett. Hver dag ser jeg gjennom Amobil, Digi og ITavisen. Det som slår meg er at en gruppeblogg kunne dekket stoffområdet for norske lesere vel så bra.

Jeg har ved et tidligere tilfelle diskutert ITavisens redigeringspraksis.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: